MERAK ETTİKLERİNİZ

ACİL DURUMLAR

BRAKETLERIN YERLEŞTİRİLMESİNDEN SONRA OLUŞAN DİŞ AĞRISI

İlk bir aylık dönem tedaviye alışma sürecidir. Braketler dişlere yapıştırıldıktan sonra, özellikle yemek yerken dişlerinizde sızı şeklinde ağrı meydana gelebilir. Bu süreç bir hafta kadar sürebilmektedir. Bu dönemde yumuşak gıdalar tüketmek ağrılarınızı azaltacaktır. Ağrıya hassas bireylerde ağrı daha fazla hissedilebilir. Buna rağmen dayanamadığınız durumda ASPIRIN hariç herhangi bir ağrı kesici kullanarak oluşan diş ağrısını giderebilirsiniz.

DÜŞMÜŞ BRAKETLER VEYA KIRILMIŞ TELLER

Braketler yerinden çıkmış ve tel üzerinde oynuyorsa mumla tele sabitleyin ve uzmanınızdan randevu isteyin. Braketiniz düştüyse düşen parçayı kaybetmeyin ve onunla birlikte diş doktorunuza gidin.

Dişetlerine, yanağa ya da dile takıldığı için teli KESINLIKLE ÇIKARMAYIN, hemen doktorunuza görünün. Rahatsızlık vermeyen gevşemiş yada kırılmış gereçler için acil müdahale gerekmeyebilir.

YERİNDEN ÇIKMIŞ ELASTİKLER

Bu durum ağrıya neden olmaz ancak tedavi sürenizin uzamasına sebep olacağından fazla vakit kaybetmeden uzmanınızdan randevu almanız ve yeniden doktorunuzun lastikleri yenilemesi gerekir.

YERİNDEN ÇIKAN VEYA GEVŞEYEN BANTLAR

Bu durumda yanağınız tahriş olabilir. Bunun için doktorunuzdan randevu alarak tekrar yapıştırılmasını isteyin.

YANAKLARIN VE DUDAKLARIN TAHRİŞ OLMASI

Az miktardaki diş mumu braketleriniz ile dudak, yanak ve dil arasında tampon görevi görür. Hekimizin size verdiği mumdan küçük miktarda koparıp, top haline getirin. Daha sonra parçayı düzleştirerek rahatsız eden bölgenin üzerine yapıştırın.

Yüzeyin kuru olması mumun daha iyi yapışmasını sağlayacaktır. Ayrıca braketlere bağlanan küçük teller her ne kadar yanaklara ya da dile takılmayacak biçimde bükülse de zamanla fırçalamanın da etkisiyle uçları dışarı çıkabilir.

Bu durumda arkası yumuşak uçlu bir kurşun kalem yardımıyla onu tekrar telin altına, zarar vermeyecek bölgeye itebilirsiniz.

AĞIZDA ÇIKAN AFTLAR

Aft yüzeyinde Orabase, Orajel gibi topikal anestezik içerikli ilaçları kullanmanız sizi rahatlatacaktır.